söndag 16 augusti 2009

Studier

Igår var jag på en studieledar utbildning i Linköping, jag blev ju vald till studieorganisatör för vår arbetarkommun i våras. Vi hade många bra samtal och man lärde sig en del nytt. Inte minst så insåg ja hur mycket studier vi egentligen bedriver men vi aldrig tänker på det som just studier. För många gånger så tänker vi oss bara en studiecirkel eller en lång dag med föreläsare som studier. Men det finns mycket mer som är just studier.

Min förhoppning är att vi kommer att ha ett ganska intensivt år framför oss, i många avseenden inte minst studier. För ju mer vi kan lära oss ju starkare kommer vi stå den dagen vi ska debatten, eller den dagen vi förhoppningsvis vinner valet. Vi har planerat en studiesatsning för alla som ska ta ett uppdrag efter valet nästa år, med syftet att stärka individen så att laget blir bästa tänkbara. Som det ser ut i dagsläget kommer vi att försöka bedriva dessa tillsammans i västra länsdelen. De kommer innehålla allt från ideologi till frågor om vad som kan vänta en nämndsledamot eller en fullmäktige ledamot.

Jag tror också att det är viktigt att alla deltar i utbildningen för det är viktigt att ha med erfarenheten att lära sig av. Satsningen kommer att vara i fem steg och inleds efter nyår. Varje steg avslutas med en större sammandragning. Förhoppningsvis med någon duktig talare eller föredragshållare.
Jag hoppas så många som möjligt vill vara med så ladda nu upp för ett intensivt år.
Men glöm inte att vi också behöver utbilda alla nya medlemmar, gärna tillsammans i hela arbetarkommunen.

Miko

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Blev uppmärksammad på din blogg genom att Cecilia skrivit om den. Jag har min blogg (www.s-info.se/ingrid ) även publicerad på Motalas hemsida www.sap.se/motala.
Har tänkt lägga en flash på hemsidan, som jag rubricerar som "Bloggar från sossar i närheten" el dyl. Länka gärna in dig via s-info, du också. /ingridcarlsson