söndag 7 december 2008

Nu så

Idag så presenterades äntligen ett riktigt alternativ i politiken, S V och MP är överens. Jag tror det kan vara nödvändigt för att vinna nästa val. Jag tror också att de kan få till en långsiktig och hållbar politik, när de väl kommer till makten. Skönt att det gick att lösa jag var inte helt övertygad att det skulle gå, men allt går om man bara vill.

Jan Björklund säger tillAftonbladet idag att Ohly blir alliansens bästa valarbetare, jag tror inte han skall vara så övertygad om det. Jag tror precis tvärt om för att socialdemokraterna skulle kunna få en trovärdig politik mot de stora grupperna, så var det nog nödvändigt. Utan V med i laget så tror jag att valet redan hade varit förlorat.

Sen så blir ju saken inte sämre för vår del, med en katastrofala politik som alliansen idag för. På många olika områden hör i alla fall jag att många som har röstat på dom nu lämnar dom. Den ekonomiska krisen kunde varit ett gyllene läge för alliansen att bevisa att de står på arbetarnas och de svagas sida, man gör precis tvärtom. Paketet som kom i fredags var inget annat en en skymf mot alla som är varslade eller uppsagda. Och ännu värre blir det för de som redan står långt ifrån arbetsmarknaden, när konkurensen om de få jobb som finns hårdnar.

Utbildningssatsningar saknas som är värda namnet, samtidigt som kommuner och landsting kryper på knäna med sin ekonomi. Det bästa av allt är att deras egen ekonomiska rådgivare anser att man hade behövt tredubbla satsningarna för att de ska få någon effekt.
Detta gör att jag tror på en stor valframgång om två år.

Miko

Inga kommentarer: