söndag 28 december 2008

Jul

Jaha då var årets jul överstökad och snart väntar ett nytt år, själv har jag legat lite sjuk och haft fullt upp de senaste veckorna så bloggandet har inte varit så flitigt. men nu så ska det ändras på. I måndags hade vi nämnd, och det mest intressant som hände där ja det var att man återigen vill skjuta på Länkarna. Förvaltningen vill sänka deras verksamhetsbidrag till 50000 kr, det låter kanske som mycket pengar men då skall ni veta att de hade nästan 200000 i bidrag för ett par år sedan.

Det jag tycker är mest sorgligt med det här förslaget är, var skall personer med drogproblem kunna gå och få vara på ett ställe där alla är nyktra Jag tror att inte alla vet och förstår vilken insats Länken gör i vår kommun, tyvärr har vi sett att just Länken slåss ut i flera kommuner för att kommunerna är illvilligt inställda till deras verksamhet. Jag tycker också att det är viktigt att även satsa på denna verksamhet och inte bara på RIA Hela människan. De gör också en väldigt viktig insats i vår kommun, men bara för att Ria sköter vårt härbärge så får vi inte glömma de andra organisationerna. Och det lovar jag inte minst Länkarna att det kommer vi aldrig att göra i vårt parti, så länge som Länken själva vill vara kvar i kommunen.

Miko

Inga kommentarer: