tisdag 28 oktober 2008

Gammla beslut

Igår hade vi nämnd, och det var en intressant nämnd i olika aspekter, jag sitter ju i en nämnd där personärenden behandlas, och dessa är de sekretess på så de kan man aldrig även om man ibland ville skriva om här. Men det som jag tyckte var extra roligt på nämnden igår, var utvärderingarna som är gjorda efter de stora om struktureringar som den gamla nämnden gjorde för drygt två år sedan.

Dessa är intressanta och roliga ur flera aspekter, bla så visar dessa att mycket av det vi vill uppnå också blev så. Vi har idag en bättre demensvård vågar jag säga än vad vi hade för ett par år sedan. Utvärderingen visar att vi har en engagerad och kunnig personal, som sätter kunden ( ja vilket namn va) i centrum. Våra kunder har helt enkelt en bättre tillvaro både vad det gäller Rehabilitering och demensvård. Sen finns det naturligtvis alltid saker som inte gått så bra och sånt som vi behöver utveckla som vi har upptäckt på vägen. De skall naturligtvis rättas till och vi skall göra allt vi kan för att det skall bli så bra det kan bli.

Det som är tråkigt är att de som idag sitter i majoritet, där många inte fanns i nämnden inför valet, idag tycker det här är jättebra. Men det man skall tänka på är att de var väldigt kritiska till de ändringar som gjordes, och tyckte väldigt illa om det här. Jag fick åtskilliga gånger uttala mig både i radio, TV, tidningar och i fullmäktige och försvara de ändringar vi gjorde. Hela tiden med kundens intresse som ledstjärna. Men jag tror att deras poppulism och deras sätt att skrämma väljare gjorde att några valde att rösta på deras partier. Detta kan mycket väl ha varit tungan på vågen som gjorde att vi tappade makten i kommunen. Det hör man inget av idag för nu är ju allt så bra. Dubbelmoral och poppulism tycker jag och det driver aldrig verksamheter framåt.

Inga kommentarer: