tisdag 17 augusti 2010

Hur tänker Nyamko???

Integrationsminister Nyamko Sabuni ger i dagarna ut en bok"Det nya Sverige". Det hon skriver och som Aftonbladet idag refererar till "http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7628235.ab" gör mig mörkrädd. inte för att jag är förvånad, utan mer för att hon så öppet visar sina främlingsfientliga tankar. Men jag tycker också att det visar vilken människosyn ministern egentligen har, jag kan säga jag delar inte hennes människosyn.

Jag kan se två problem med vad hon skriver, dels så skapar hon en andraklassens medborgare, och det kommer att sätta änne mer press på de som redan har det svårt i vårt land. Börjar vi sänka lönerna för någon eller några grupper på arbetsmarknaden så får vi en spiral som sen inte går att stoppa. Men det skapar också ännu större klyftor mellan svenskar och flyktingar, mellan de som har jobb och de som står utanför och mellan olika grupper i samhället.

Det finns bara ett sätt att stoppa dessa smygrasistiska tankar, och det är att kasta ut regeringen ur Rosenbad den 19 september.

Miko

2 kommentarer:

CF sa...

Har du ens läst boken?

Miko sa...

Som jag skriver så referar jag till Aftonbladets artikel, och utifrån det har jag byggt mitt inlägg. Jag tror inte att Aftonbladet felaktigt citerar ur boken.