tisdag 28 juli 2009

KD:s valfrihet en floskel

I dagens Corren kan man läsa vad KD:s tal om valfrihet är värd, inte ett dugg enligt mitt sätt att se på det hela. http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=4945146&date=&menuids= Tyvärr är jag inte så förvånad, för det är samma linje som tydligt förs i vår egen omsorgs och socialnämnd. Jan-Willy Andersson säger i artikeln att det inte finns möjlighet till omvårdnad dygnet runt längre. Har man ett kontinuerligt behov så skall man flytta till ett vårdboende. Vad är det för valfrihet. Eller är allt tal om valfrihet bara en floskel för att vinna väljare, ja jag tror det.
Min åsikt är den att det är behovet som skall styra, och individens egen vilja. Vill jag bo hemma tills livet är slut ja då skall jag ha möjlighet till det. Men också möjlighet att flytta till ett äldreboende om jag behöver det.
KD:s och Alliansens tal om valfrihet är enbart för de välbeställda och för att fylla fickorna på stora företag, inom vårdbranchen inte för de som behöver vår vård.
Välj bort denna cyniska syn på valfrihet i nästa val

Miko

Inga kommentarer: