fredag 10 juli 2009

Nu börjar jobbet igen

Jag har haft semester i tre veckor, och bestämde mig redan innan den att jag skulle lägga undan allt arbete och har därför inte bloggat. Men på måndag börjar jag igen så då kan jag blogga med tyckte jag när jag läste dagens tidning.

Idag kan man läsa i E24 http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/artikel_1438797.e24 om regeringens sätt att hantera skattebetalarnas pengar. Idag handlar det om att de har fattat beslut om att konkurens utsätta Bilprovningen. Och deras tafatta sätt att hantera privatiserings frågor. Det handlar inte om att skattebetalarna skall vinna något på förslagen, utan enbart ideologi, inget skall bedrivas i offentlig regi. Allt skall drivas privat oavsett om det är bra eller inte. I fråga efter fråga så beter de sig likadan flera utförsäljningar kritiseras från flera myndigheter och remissinstanser. Ändå kör man vidare och genomför sin systemförändring, och kvar står skattebetalarna som förlorare.
Hur länge skall de få fortsätta? Rösta bort dom i valet nästa år och gör det för lång tid framöver. Rösta på socialdemokraterna
Miko

Inga kommentarer: