lördag 18 juli 2009

Härlig lördag

Ja första veckan på jobbet avklarad efter semestern, och det är alltid skönt med bra väder.
Så jag har passat på att spela golf, klippa gräset och faktiskt putsa fönstrena. Det sista är inget kul men måste göras ibland. För de som fortfarande har semester får vi väl hoppas att det blir bra väder ett tag till även om det inte ser så vidare ut på meterologfronten.

Annars så känns det som att den här sommaren är politiken lite hetare än vanligt, många insändare och debatt artiklar som kommer. Själv har jag varit med att författa ett par bla om Apoteken. Och även en om Väderkvarnsbacken, det har jag skrivit om tidigare i min blogg.
Men det som jag funderar mest över är hur Leif Ekström agerar, Leif är SPI:s frontfigur, inte bara i Mjölby utan nu även i hela landet. Leif brinner nog för de frågor han uttalar sig i, men det jag undrar över är om han och jag går på samma sammanträden. För det ha skriver i Corren stämmer väldigt lite med den bild jag har av verkligheten. Nu är det ju så att min bild kanske inte alltid är den sanna. Men i det här fallet så blir jag i alla fall ganska irriterad. Han säger sig värna de gammal, och han vurmar för äldres boende. Men inte en enda gång har han själv yrkat något, funderat över något eller ifrågasatt något enda förslag som har kommit ifrån tjänstemanna håll eller ifrån Alliansen. Att då gå ut i Corren och säga att han inte tillhör eller står på alliansens sida tycker jag är anmärkningsvärt. Och då i ett tidigare inlägg i tidningen säga att de tycker att alliansen för en äldre fientlig politik är väldigt schizofrent tycker jag. Leif står inte för vad jag anser är en äldre vänlig politik, Leif och SPI vill bara ha makt till vilket pris som helst oavsett vilka konstiga förslag som än kommer fram.

Se till och rösta bort dom i september nästa år.

Miko

Inga kommentarer: