lördag 2 maj 2009

Nu är vi på gång

Igår var det vår dag Arbetarrörelsens, och det känns som att äntligen släpper det för partiet.
Jag var på två stycken 1:a maj firande, och på bägge var det massor med folk, och det var länge sen som jag upplevde den kämpaglöd som finns hos våra partikamrater och sympatisörer. I Mjölby så firade vi som vanligt med ett demonstrationståg och tal i Kvarnparken, och lita andra familjaktiviteter. Många som knöt näven och sa att nu tar vi sats och vinner de val vi har framför oss. Två bra talare sov var tydliga med vad som gäller, JOBBEN först och inga skattesänkningar för de redan välbeställda i vårt samhälle. Vi har en politik för det nu ska vi bara se till så att alla får reda på det och visa att vi menar allvar.

I Motala så var det distriktets stora firande, massor med folk och ett jätte långt demonstrationståg som tågade från torget till Folkets Park. På torget höll Göran Färm ett bra tal, och senare uppe i parken så talade Tomas Östros. Sällan har man sett en sån taggad Östros, han lös av kamplust och, och jag tror nog jag såg en gnutta seger vittring i ögonen på honom. Han visade tydligt på skillnaderna mellan blocken. Skillnaden mellan att bry sig om alla eller bara ett fåtal. Han visade också på hur illa det kan bli om den Moderat ledda regeringen får fortsatt förtroende efter nästa val. Då kommer vi ha ett samhälle som bara två tredjedelar kommer att kunna ha det bra i. Det vill inte jag vara med om.

Det är detta VI måste fortsätta visa på och jobba stenhårt för. Om vi vill ha ett samhälle för alla och inte bara för de som har råd att ha det bra.

Miko

Inga kommentarer: