onsdag 9 september 2009

Lustigt synsätt

Idag på jobbet blev jag uppringd av en företrädare för Ledarna, ett fackförbund för arbetsledare och chefer. Blev lite förvånad först för jag är ju ingen chef, politiskledare och ledare i idrottrörelsen i och för sig men inte så att jag borde tillhöra deras organisation Men nu är jag 2:dre vice ordf i omsorgs och socialnämnden och då kan jag visst tillhöra dom. Känns lite fel men ändå.
Men det som gjorde mig förbannad var Ledarnas sätt att agera mot andra fackförbund. Jag anser att vi skall vara solidariska mot varandra och stötta varandra i sämre tider. Inte försöka att tära sönder varandra. Att då som Ledarna gör försöka värva över anställda eller förtroendevalda till sin A-kassa, med en lägre avgift gör mig ganska upprörd. Det känns som om de har nappat på regeringens politik. Mer till de redan välbeställda och mindre till de som redan har det knapert. Det är inte mitt sätt att se på hur facken skall jobba , jag tycker det är oförskämt rent ut sagt. Vi blev väldigt osams och han slängde på luren i örat på mig. Det var inte så man fick se på det, då fråga jag bara men hur vill du att jag skall se på det, det är ju billigare. Jag är stolt över att vara solidarisk med de som inte har det lika bra som mig svarade jag då.
Och det är det allt handlar om, om vi hjälper varandra så kommer alla att få det bättre.

Skamligt av Ledarna lägg ner er kampanj och satsa på solidariteten istället.

Miko

Inga kommentarer: